آخرین آمارها از اعتیاد و ازدواج
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

 

امارهای جدید از تعداد مرگ های جدید بر اثر اعتیاد می گویند و همچنین خبرهایی خوشی از نرخ طلاق، نا باروری و ازدواج ندارند
محسن جندقی- 
اعتیاد

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در کشور 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج قرار دارند و مهم این است که بخش قابل توجهی از آنان در حال پشت سر گذاشتن سنین ازدواج و باروری هستند.

به گزارش ارتاویل نیوز، دکتر مطلق در نشست آموزشی رویکردهای دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در برنامه‌های سلامت باروری برای ارتقای نرخ باروری کلی در کرمان اظهار کرد: با نگاه به آمار و ارقام اعلام شده، از سال 85 تا 92 میزان ازدواج در کشور کاهش داشته است.

فاصله ازدواج تا دنیا آمدن فرزند اول در کشور بالای 3.5 سال است

وی ادامه داد: فاصله ازدواج تا دنیا آمدن فرزند اول نیز در کشور بالای سه و نیم سال و فاصله فرزند اول تا دوم نیز بالای پنج سال است که این آمار در کشورهای همجوار ایران و حتی ترکیه کمتر است.

طی سال 92 بیش از 155 هزار طلاق در کشور رخ داده است

وی اضافه کرد: روند طلاق در کشور افزایش یافته و بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال 92 حدود 155 هزار و 300 طلاق در کشور رخ داده که آمار طلاق در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است. مطلق، بیکاری را یکی از چالش‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل و معضل، فرمانداری‌ها به صورت منطقه‌ای برنامه ریزی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر 10 درصد مرگ و میر همسران که در اثر حوادث و یا بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند کاهش یابد و اگر 10 درصد میزان طلاق کاهش یابد و اگر 10 درصد میزان ازدواج در کشور افزایش پیدا کند، میزان باروری در کشور به 2.65 می رسد و نگرانی هایی که در مورد کاهش جمعیت وجود دارد بر طرف می شود.

روند طلاق در کشور افزایش یافته و بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال 92 حدود 155 هزار و 300 طلاق در کشور رخ داده که آمار طلاق در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است. مطلق، بیکاری را یکی از چالش‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل و معضل، فرمانداری‌ها به صورت منطقه‌ای برنامه ریزی داشته باشند

وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: مشکل بعدی ما در زمینه افزایش جمعیت، وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور است که همه آنها دوست دارند صاحب فرزند شوند اما درمان ناباروری تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست و وزارت بهداشت در تلاش است که این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: ناباروری ثانویه، مشکل بعدی است که عواملی چون افزایش سن ازدواج و یا فاصله میان باروری ها از جمله بوجود آمدن این نوع ناباروری است. مطلق با تاکید بر جدی گرفتن آموزش در امر افزایش ازدواج و باروری گفت: ما 150 هزار رابط داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و این آموزش ها را به مردم ارائه دهیم.

شش میلیون نفر در کشور درگیر با مسائل اعتیاد هستند

وی اضافه کرد: در هر شبانه روز هشت جوانی که می توانند ازدواج کنند و دارای فرزند شوند و شاداب و سرحال باشند به علت اعتیاد فوت می‌کنند.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهارکرد: شش میلیون نفر در کشور به نوعی درگیر با مسائل اعتیاد می شوند و این تعداد به جای اینکه به فکر برنامه ریزی، شادابی و نشاط خود باشد درگیر مسائل اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود هستند. مطلق خاطرنشان کرد: درصدی از والدین ایرانی از اعتیاد فرزندانشان خبر ندارند و این وظیفه ماست که باید آموزش های لازم را ارائه دهیم.

مطلق گفت: با توجه به اینکه بهترین سن باروری در سنین کمتر از 35 سال است، اما متاسفانه 14 درصد معتادان کشور در فاصله سنی 15 تا 19 سال و 58 درصد نیز در سنین کمتر از 35 سال قرار دارند.

وی گفت: یکی از چالش‌های ما این است که بیشتر نخبگان تک فرزند هستند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اعلام شده که تک فرزندی پیامدهایی را چون توجه بیشتر والدین به فرزند، عدم تعامل با خواهر و بردار، تمایل به انجام بازی های انفرادی و گوشه گیری را در پی دارد.

استان‌های پیر و جوان کشور

اینترنت، جامعه

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین بحث سالمندی جمعیت را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: استان های گیلان، مرکزی، مازندران، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، همدان، سمنان، زنجان، اردبیل، کرمانشاه و یزد دارای بیشترین جمعیت سالمند هستند و ما باید بحث سالمندی و مشکلاتی را که ایجاد کند مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جوان ترین استان های کشور از نظر جمعیت، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا مشاوره‌های هنگام ازدواج و پس از ازدواج، ارتقاء و آگاهی‌های جامعه در رابطه با اهمیت فرزندپروری و اجتناب از تک فرزندی افزایش پیدا کند

. چرا 26 سال مبارزه با مواد مخدر اثربخشی لازم را نداشت؟ در ادامه این آمارکه با خبر مرگ هشت جوان در شبانه روز همراه بود معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ابعادی دیگری بر آن افزوده است

وی با بیان اینکه 49 درصد معتادان کارتن خواب کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، گفت: این تعداد رقمی حدود 28 هزار نفر است.

بابک دین‌پرست در همایش صیانت از رهایافتگان از اعتیاد گفت: در سال 67 که قانون مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسید کاملاً مشخص بود که موضوع ساماندهی و درمان معتادان در دستور کار جدی قانون‌گذار است.

وی افزود: به همین دلیل در آن زمان به مقامات قضایی اجازه داده شد تا معتادانی که برای درمان‌شان اقدام نمی‌کنند تا 12 سال روانه زندان کنند.

معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: تا سال 89 تقریباً تمامی راهکارهایی که تصور می‌شد در این حوزه اثربخش خواهد بود از جمله ایجاد و راه‌اندازی اردوگاه‌های کاردرمانی و حرفه‌آموزی، توطئه مراکز بازپروری، جمع‌آوری و انتقال معتادان به جزایر متروکه و... به اجرا گذاشته شد اما هیچ یک از آن‌ها اثربخشی لازم را نداشت.

به گفته وی عدم شناخت جنبه‌‌های پنهان پدیده اعتیاد و در نتیجه نادیده گرفتن برخی الزامات و ضرورت‌های لازم برای تکمیل چرخه درمان علت موثر نبودن این راهکارها بوده است.

دین‌پرست با بیان اینکه در پایان سال 92 تعداد مراکز درمان و کاهش آسیب 6 هزار و 341 مورد بوده است، گفت: در مجموع 764 هزار نفر در این مراکز پذیرش شده است که 92 درصد مراکز غیر دولتی بوده است.

وی به راه‌اندازی مراکز ماده 16 در 18 استان کشور اشاره کرد و گفت: شیوع‌شناسی سال 90 در استان تهران نشان می‌دهد نرخ شیوع اعتیاد در تهران 2.93 درصد است.

معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در طی سال‌های 90 تا 92 مجموعاً 51 هزار و 800 نفر از معتادان کارتن خواب کشور در مراکز ماده 16 پذیرش شده‌اند، گفت: از این تعداد 25 هزار و 600 نفر مربوط به استان تهران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حتماً این سوال در ذهن عزیزان نقش می‌بندد که چگونه برآوردها بر وجود 5 تا 7 هزار معتاد کارتن خواب در تهران دلالت می‌کرد اما در طول این مدت حدود 5 برابر در مراکز ماده 16 پذیرش شده است که باید در پاسخ به این پرسش گفت: سال 93 نیز هزار و 500 معتاد کارتن خواب به رقم 25 هزار و 600 نفر افزوده شد که رقمی حدود 28 هزار نفر را شامل می‌شود.

شش میلیون نفر در کشور به نوعی درگیر با مسائل اعتیاد می شوند و این تعداد به جای اینکه به فکر برنامه ریزی، شادابی و نشاط خود باشد درگیر مسائل اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود هستند

دین‌پرست راه‌حل مشکلات مربوط به معتادان ماده 16 را دارای چهار ضلع دانست و گفت:‌ ضلع اول حاکمیت است که باید با ابلاغ قوانین و مقررات لازم، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای درمان افراد، شناسایی و الحاق حلقه‌‌های مفقوده در چرخه درمان اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان به حل مشکل اعتیاد کمک کند.

به گفته دین‌پرست مبلغ 30 میلیارد تومان از سوی وزیر کشور به سازمان بیمه سلامت اختصاص داد تا به ارائه خدمات بیمه پایه و بستری معتادان اختصاص یابد. همین‌‌طور حداقل 5 درصد از بودجه اشتغال کشور برای اشتغال بهبودیافتگان هزینه می‌شود.

معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضلع دوم و سوم را تکالیف و وظایف افراد بهبود یافته و همین‌طور خانواده این افراد عنوان کرد.

آنچنان که دین‌پرست می‌گوید 38 درصد معتادانی که امروز جشن رهایی از اعتیاد آن‌ها گرفته می‌شود متأهل بوده و 44 درصد آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

اجتماعی کردن درمان اعتیاد در دستور کار دولت

همچنین در این رابطه عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر این مطلب که سیاست دولت کمک 150 میلیارد تومانی به رهایافتگان اعتیاد است گفت: امسال 30 میلیارد تومان بودجه برای بیمه این رهایافتگان در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد: پنج درصد از بودجه مشاغل نیز به امر اشتغال رهایافتگان از اعتیاد اختصاص خواهد یافت. وزیر کشور گفت: همه دستگاه های اجرایی به دنبال آن هستند که برای رهایافتگان از اعتیاد اشتغال ایجاد کنند.

وزیر کشور گفت: جلب مشارکت اجتماعی در زمینه درمان اعتیاد به مواد مخدر در دستور کار دولت قرار دارد و دراین راستا فضای فعالیت برای سازمان های مردم نهاد مهیا است.

 

نظرات شما عزیزان:

مدیر شاد موزیکــــــــــــــــــ
ساعت2:11---6 تير 1393
سلام
دوست خوبم من بنری ندارم اگه می خوای تبادل بنرکنیم برام یه بنر بساز و بزار تو وبت یا اگه می خوای بنر تو , تو وبم بزارم بابتش پول میگیرم .

ممنون مدیر شاد موزیک.http://shadmusic20.tk/


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 6 تير 1393برچسب:, ] [ 1:55 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 114892
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1